Підсумки методичної роботи за 2022/2023 н.р.

Підсумки методичної роботи за  2022/2023 н.р.
  • ДОВІДКА 

    про підсумки методичної роботи з педагогічними кадрами

    Центру позашкільної освіти ім. О.Разумкова

    у 2022/2023 н.р.

              Методична робота у закладі освіти  – цілісна система дій та заходів, спрямованих на розвиток ініціативи і творчості педколективу в процесі вирішення проблеми особистісно-орієнтованого освітнього процесу, на покращення та вдосконалення системи знань, умінь і навичок вихованців через впровадження інноваційних технологій. Головні зусилля методичної служби було зосереджено на розбудові соціально-орієнтовного освітнього процесу, наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, мотивації до високої результативності у професійній діяльності, покращенню якості освіти,                 У 2022/2023 н.р. методична робота ЦПО ім. О.Разумкова була спрямована на вирішення загальної методичної проблеми закладу «Розвиток професійно-розвиваючого середовища у Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова».

          Зміст методичної роботи у Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова в 2022/2023 н.р. базувався на:

    1. Вдосконаленні організаційно-методичних умов формування професійно-розвиваючого середовища закладу та професійної компетентності педагога.

           У 2022/2023 н.р. працювали 4 методичні  об`єднання педагогічних працівників:

    • методичне об’єднання педагогів вокально-інструментального напряму (голова Музиченко Д.М)
    • методичне об`єднання педагогів науково-технічного напряму (голова Пінчукова Т.А.);
    • методичне об`єднання педагогів еколого-натуралістичного напряму (голова Рощенюк О.А.);
    • методичне об`єднання педагогів хореографічного, театрального, циркового мистецтва, керівників гуртків англійської мови, гуртка раннього розвитку дитини «Розумашка»( голова Ланцова О.М.).

              На початку 2022/2023 навчального року була спланована робота  методичної ради ЦПО ім.О.Разумкова,  яка забезпечує безперервний, системний характер науково-методичної роботи, безпосередньо пов’язаної з проблемами, над якими працюють педагоги, ходом і результатами якого є освітній процес, покликана координувати зусилля різних методичних структур закладу та творчих педагогів, здійснювати пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти, визначених відповідними нормативно-правовими документами, упровадження інтерактивних технологій та організація інноваційного процесу навчання.

               Упродовж 2022-2023 навчального року відбулося 4 засідання методичної ради, на яких  розглядалися наступні питання:

    Організація інформаційно-методичного супроводу керівників гуртків, які атестуються. 

    1. Про участь керівників гуртків у фахових конкурсах (Всеукраїнський конкурс науково-методичних розробок, Всеукраїнський конкурс «Позашкільна педагогіка», обласний конкурс «добрих практик» освітян Житомирщини «Сучасна освіта – 2023»
    2. Про підготовку і проведення тижня фахової майстерності з теми «Досвід – пошук – результат»
    3. Про підготовку та проведення творчої лабораторії «MuzLab»
    4. Про підготовку до проведення педагогічної ради ЦПО ім. О.Разумкова
    5. Про реалізацію Програми «Майданчик профорієнтаційної взаємодії»
    6. Про участь у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Джерело творчості»
    7. Обговорення плану вивчення методичного питання «Вивчення системи   профорієнтаційної роботи у відділеннях ЦПО ім. О. Разумкова»
    8. Про підсумки методичної роботи за I семестр 2022/2023 н.р.

    10.Про підготовку до проведення тижня фахової майстерності «Інновації: від складного до простого»

    1. Про підготовку до проведення конкурсу «Сучасне заняття: МАЙСТЕРність. ІнноваціЯ»
    2. Про підготовку до проведення звітних концертів, підсумкових занять
    3. Про ефективне завершення навчального року: підготовка рівневих тестових контрольних завдань.
    4. Про підготовку до проведення підсумкової атестації випускників

               Робота методичних об’єднань була спрямована на розкриття професійного потенціалу кожного педагога, створення умов для інноваційної діяльності, до пошуку і змін,  удосконалення методичної підготовки, підвищення фахової майстерності педагогів щодо методики проведення занять

              Засідання методичних об’єднань були сплановані і  проведені згідно плану роботи. Упродовж 2022/2023 навчального року відбулося по 4 засідання  методичних об’єднань в кожному напрямку (всього 16).

            Ланцова О.М., голова МО педагогів хореографічних колективів, циркового та театрального мистецтва, зробила акцент на застосуванні освітніх ресурсів як інструменту педагога для формування мотивації у дітей на профорієнтацію, підвищення педагогічної компетентності та удосконалення методичної майстерності завдяки організації та презентації результатів самоосвіти, власної культури праці, культури мислення, креативності та творчості.

            Методична робота вокально-інструментального напряму була спрямована на подальше впровадження інноваційних форм та методів роботи. Засідання методичних об’єднань педагогів були спрямовані на пошук нових форм методичної роботи та впровадження особистісно-орієнтованого навчання в освітньому процесі, в роботі творчої лабораторії MuzLab.

               Рощенюк О.А. як голова методичного об’єднання педагогів еколого-натуралістичного напряму акцентувала увагу педагогів на запровадженні  в освітній процес інноваційних технологій навчання: проєктних, елементів «stem-технологій», використання різноманітних цифрових ресурсів (особливо під час навчання у змішаному форматі), впровадження інноваційних методик дослідницької роботи, які мотивують до навчання, розвивають базові компетентності сучасних дітей; спрямувала методичну роботу на  розширення освітнього простору для забезпечення умов для професійного розвитку педагогів, акцентувала увагу на практичній та дослідницькій роботі, на формуванні екологічної  поведінки та практичній природоохоронній діяльності вихованців гуртків.

           Основним напрямом діяльності методичного об’єднання відділення науково-технічної творчості по вдосконаленню науково-методичного забезпечення було залучення вихованців до активної діяльності з набуття техніко-технологічних умінь і навичок, розширення наукового світогляду, підготовка до активної науково-дослідної роботи та оволодіння практичними уміннями та навичками, упровадження інноваційних технологій навчання.

        Освітній процес у закладі був організований відповідно до  навчальних планів та різнорівневих програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України та навчальних програм, схвалених засіданням методичної ради ЦПО ім. О.Разумкова та затверджених наказом управління освіти і науки Бердичівської міської ради за № 196/01-04 від 12.09.2022р. 

              У звітному навчальному році були оновлені та затверджені наступні навчальні програми:

    • Навчальна програма «Зразкового художнього колективу» театру пісні «Краплинки», автор Вялова Олена Володимирівна ;
    • Навчальна програма гуртка циркового мистецтва «Жанр», автори - Герасименко Петро Миколайович, Ланцова Олена Миколаївна;
    • Навчальна програма сучасної хореографії, автор Захарчук Т.О.
    • Навчальна програма з з образотворчого мистецтва «Чарівний пензлик», автор Мосюйда К. О.;
    • Навчальна програма гуртка «Петриківський розпис», автор Осікова О.В.;
    • Навчальна програма гуртка раннього розвитку дитини «Розумашка», автор – Ланцова О.М.;
    • Навчальна програма гуртка «Юні екологи-краєзнавці», автор – Рощенюк О.А.;
    • Навчальна програма гуртка бального танцю «Валентина», автор Сога В. П.;
    • Інтегрована навчальна програма з позашкільної освіти  науково-технічного напряму «Kreativ Art», автор Філімонова  Л.М.;
    • Навчальна програма гуртка «Інформатика та програмування», автор Андронюк Д. Д.;
    • Навчальна програма гуртка «Цікава інформатика», автор Андронюк Д. Д.;
    • Навчальна програма гуртка «Моделювання іграшок-сувенірів», автор Сальнікова О.Є.

     

    Методична супровід  педагогів у  проходженні атестації

          Завдання методичної служби під час науково-методичного супроводу педагогів, що атестуються  – розкрити професійний потенціал кожного, стимулювати інноваційну діяльність, заохочувати до пошуку і змін. Участь в атестаційних заходах сприяє фаховому зростанню педагогічних працівників, розвитку їх творчого потенціалу, досягненню більш високих показників якості особистісного розвитку вихованців гуртків, а також надає можливість здійснювати порівняльний аналіз своєї роботи з роботою своїх колег.

    У поточному навчальному році атестувалися 8 педагогів: Осікова О.В., керівник гуртка «Петриківський розпис»; Кузьмук К.О., культорганізатор; Ваховська Н.О., керівник гуртка «Юні натуралісти-дослідники»; Сторожук О.М., керівник гуртка «Квіткова фантазія»; Захарчук Т.О., керівник Зразкового ансамблю сучасного танцю «Шакті»; Криворучко Є.Г., керівник гуртка «Судномоделювання»; Корнійчук Н.М., керівник гуртка «Декоративна композиція»; Харчук Е.Й., керівник вокального ансамблю «Золотий ключик»

          Атестація для педагогів – це завжди відповідальний та хвилюючий момент. Як завжди атестації передували звіти педагогів, на яких керівники гуртків презентували свої педагогічні  напрацювання. Результати атестації переконують в тому, що наші педагоги готові до роботи в сучасних умовах. Методична служба організувала супровід проведення атестаційних заходів: консультації, підготовку, корекцію та аналіз відкритих занять.

            У 2022/2023 н.р. з метою забезпечення якісного та професійного рівня діяльності педпрацівників, згідно графіка та перспективного планування пройшли курсову перепідготовку педагоги: Вялова О.В. (ЖОІППО), Морозова О.А. (ЖОІППО), Кузьмук К.О. (ЖОІППО), Боровська О.В. (ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПНУ), Ваховська Н.О. (ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПНУ).

           Адміністрація та методична служба закладу підготували матеріали на підтвердження звання «Зразковий художній колектив»  системи МОН України  ансамблю естрадного танцю «О-ля-ля», керівник гуртка-методист Думинська І.В., ансамблю сучасного танцю «Шакті», керівник Захарчук Т.О., ансамблю фольклорного співу «Вінець», керівник гуртка-методист Куліченко Л.С. , ансамблю танцю  «Яринка», керівник Кабанчук Ж.В.         

     

     Відвідування та аналіз гурткових занять та виховних заходів, майстер-класів

              Функціонування системи освіти у 2022/2023 н.р. в умовах воєнного стану характеризується інтенсивним пошуком нових підходів до навчання, інноваційних форм організації освітнього процесу, ефективних педагогічних та інформаційних технологій, саме тому підтримка активного упровадження інновацій в освітню галузь під час війни є одним із ключових напрямів методичної роботи закладу. Варто зазначити, що в цей складний час і самі педагоги стали більш активно вести пошук шляхів вирішення проблем в організації освітнього процесу.

            Аналіз  моделі  професійної  компетентності  та  умов,  що  стимулюють професійне зростання педагога дали можливість більш цілісно вивчити процес удосконалення  професійно-педагогічної  майстерності керівника гуртка, розглянути освітню ситуацію в різних аспектах та ракурсах, визначити цілі та завдання, відповідно до яких має відбуватися процес підготовки педагога, а самому ж педагогу – визначити власний рівень професійної компетентності, створити індивідуальну  траєкторію  професійного  зростання,  спрогнозувати  програму самотворення,  саморозвитку  та  самореалізації. 

              З  метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, пропаганди ефективного педагогічного досвіду, розкриття практичних можливостей використання інноваційних, інтерактивних технологій та методик, які допомагають зробити освітній процес цікавим, різноманітним, ефективним, сучасним, висвітлення кращих педагогічних надбань та обміном досвіду педагогів Центру в закладі було проведено 3 методичні тижні фахової майстерності керівників гуртків: 

    1. 11.2022 - 28.11.2022р. І методичний тиждень фахової майстерності керівників гуртків «Досвід. Пошук. Результат»;
    2. 02 - 22.02.2023 р. ІІ методичний тиждень фахової майстерності «Інновації: від складного до простого»;
    3. 04 - 05.05.2023 року робота творчої лабораторії «MuzLab» «Вплив інноваційних методів навчання на пізнавальну активність дітей та підвищення компетентностей педагогів».

             Основними завданнями проведення методичних тижнів є розвиток ініціативи та творчого пошуку педагогічних знахідок, секрети власної педагогічної майстерності, упровадження в практичну діяльність перспективного педагогічного досвіду і організація обміну досвідом роботи педагогів закладу. Основним завданням творчої лабораторії «MuzLab» була демонстрація музичних експериментів через основні види освітньої діяльності.

            Програма проведення методичних тижнів поєднала різні напрями роботи педагогів. 8 педагогів Центру провели відкриті заняття гуртків в межах атестації:

    • Ваховська Н.О., керівник гуртка-методист, відкрите заняття, майстер-клас;
    • Кузьмук К.О., культорганізатор, відкритий масовий захід, майстер-клас;
    • Криворучко Є.Г., керівник гуртка, 1 заняття;
    • Харчук Е.Й., керівник гуртка, виховний захід, відкрите заняття;
    • Корнійчук Н.М., керівник гуртка, 1 відкрите заняття;
    • Осікова О.В., керівник гуртка, 1 відкрите заняття, 2 майстер-класи;
    • Захарчук Т.О. – 2 відкритих заняття;
    • Сторожук О.М. – відкрите заняття, майстер-клас.

             Педагогічні працівники, які атестувалися в поточному навчальному році, продемонстрували високий рівень професійної майстерності з підготовки та проведення занять, що було враховано у роботі атестаційної комісії.

           Відповідно до затверджених графіків проведено 25 запланованих відкритих заходів, розробки занять оформлені відповідно до вимог та зберігаються у методичному кабінеті ЦПО ім. О.Разумкова.

    У рамках методичних тижнів проведено 25 відкритих занять:

    • 4 заняття педагогів відділення еколого-натуралістичного напряму;
    • 10 занять педагогів відділення художньо-естетичного напряму (вокально-інструментальний профіль);
    • 4 заняття педагогів відділення художньо-естетичного напряму (хореографічний напрям, циркового мистецтва);
    • 2 заняття педагога відділення художньо-естетичного напряму (художньо-декоративний профіль);
    • 1 заняття керівника гуртка відділення науково-технічного напряму;
    • 2 заняття культорганізатора;
    • 3 профорієнтаційних заходи;
    • 2 заняття практичного психолога.

             Потрібно відмітити різноманітність  форм та методів організації освітнього процесу, які продемонстрували педагоги під час проведення методичних тижнів:

    • відкрите заняття гуртка з використанням інноваційних, інтерактивних технологій навчання (Вялова О.В., Сторожук О.М., Ваховська Н.О., Музиченко Д.М., Кузьмук К.О.)
    • майстер-класи (Сторожук О.М., Герасименко П.М., Ваховська Н.О., Кузьмук К.О., Осікова О.В.ю)
    • виховна година (Харчук Е.Й.);
    • заняття-змагання, шоу (Захарчук Т.О., Кармазін В.М.);
    • інтегровані заняття (психолог та музичне мистецтво - Вікарій Л.В., Музиченко Д.М., музичне та театральне мистецтво – Харчук Е.Й., Ратушинська В.В.) ;
    • профорієнтаційне заняття, фрагмент якого проводила вихованка гуртка (Поплавський В.Л.);
    • профорієнтаційний захід, створення та захист е-портфоліо «Моя професія – мій вибір» (методист Музиченко Д.М.);
    • профорієнтаційний захід у музичному відділенні Бердичівського педагогічного фахового коледжу (педагоги-вокалісти).

    Відкриті  заходи керівників гуртків, культорганізатора, психолога закладу пройшли на високому методичному рівні, у кожного можна виділити найбільш цінне в організації освітнього процесу: правильний вибір форм, методів та прийомів навчання, використання новітніх інформаційних технологій в поєднанні з традиційними, які стимулювали активність та пізнавальний інтерес дітей до навчання, педагогів – до підвищення рівня професійної майстерності.

                 Для задоволення конкретних запитів педагогічних працівників використовувалися індивідуальні форми методичної роботи - наставництво, консультації, самоосвіта, стажування. Їх вибір залежав від рівня освіти, професійної компетентності, специфіки діяльності, індивідуальних можливостей та інших характеристик педагогічних працівників. Методистами закладу були проведені індивідуальні та групові консультації з педагогами: Рощенюк О.А. – 102,  Ланцова О.М. – 68 , Музиченко Д.М. – 90, Пінчукова Т.А. – 54. Всього:  214 консультацій для педагогів.

    Дослідження тематичних  питань з організації методичної роботи у закладі

            Відповідно до річного плану ЦПО ім. О.Разумкова на 2022-2023 н.р. завідувачем відділу методичного Рощенюк О.А. вивчались наступні питання:

    1. «Про ефективність проведення методичних тижнів творчої майстерності педагогів ЦПО ім. О. Разумкова (Рощенюк О.А.);

     2.«Про створення методичною службою ЦПО ім. О. Разумкова електронних ресурсів для оптимізації та підвищення ефективності освітнього процесу закладу»  (Рощенюк О.А.).

    1. «Про ефективність використання індивідуальних годин в Центрі позашкільної освіти ім. О. Разумкова» (Рощенюк О.А.).

           З метою системного та обґрунтованого вивчення даних питань зав.відділом методичним розроблено методичні рекомендації з методики дослідження даних питань у закладі. Результати вивчення  узагальнені у вигляді аналітичних довідок (1, 2, 3).

    Вивчення та узагальнення перспективного педагогічного досвіду

                На етапі реформування освіти актуальною стає проблема перебудови освітнього закладу у напрямку інноваційної діяльності, заснованої на педагогічному пошуку ефективних шляхів самореалізації особистості педагога та вихованців гуртків. Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід. Перспективний педагогічний досвід визначає зміст освіти, істотно впливає на форми і методи, організаційну структуру педагогічного процесу, саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду є одними з пріоритетних завдань для нашого педагогічного колективу.

                  Перспективний педагогічний досвід це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність освітньої діяльності. Відповідно до річного плану ЦПО ім. О.Разумкова у 2022-2023 н.р. вивчено та узагальнено досвід:

        Про бажання підвищувати свій професійний рівень, удосконалювати педагогічну майстерність свідчить те, що упродовж року педагоги брали активну участь у різноманітних  методичних заходах:

    • засіданнях педагогічної ради:
    1. 09.22 р. Ваховська Н.О «Аналіз результатів освітньої, науково-методичної, дослідницько-експериментальної та організаційно-масової діяльності педагогічного колективу ЦПО ім. О. Разумкова за 2021-2022 н.р. Перспективи розвитку та завдання колективу ЦПО ім. О. Разумкова за 2022-2023 н.р;
    2. Рощенюк О.А «Про організацію методичної роботи ВЕНН»
    3. 11.22 р.: Пінчукова Т.О. «Напрямки інтеграції освітніх ресурсів Центру позашкільної освіти ім.. О.Разумкова, закладів фахової передвищої та вищої освіти  як перспектива  найближчого розвитку»;
    4. Ваховська Н.О. «Напрямки  інтеграції освітніх ресурсів Центру позашкільної освіти ім.. О.Разумкова, закладів фахової передвищої та вищої  освіти  як перспектива  найближчого розвитку»;
    5. Рощенюк О.А «Польова практика як важливий ресурс у професійній підготовці вихованців гуртків ВЕНН».
    6. 02.23 р. Вялова О.В. «Предметно-педагогічна компетентність» в «Зразковому художньому колективі» системи Міністерства освіти і науки України театрі пісні «Краплинки»;
    7. Сторожук О.М. «Майстер-клас як форма поширення інноваційних ідей»;
    8. 05.23 р. Куліченко Л.С. «Організація освітнього процесу в «Зразковому художньому колективі» системи Міністерства освіти і науки України ансамблю фольклорного співу «Вінець», рекомендовано для поширення»
    9. 05.23 р Харчук Е.Й. «Сучасні підходи до використання музично-дидактичних вправ у формуванні ключових компетентностей вихованців гуртка «Вокальний ансамбль «Золотий ключик" 
    • у семінарах, практикумах, методичних радах:
    • Форум із позашкільної освіти «ЦПО ім. О. Разумкова: вчора, сьогодні, завжди», 21.09.22р., (Боровська О.В., Ваховська Н.О.,Пінчукова Т.А. , Рощенюк О.А, Вікарій Л.В., Ланцова О.М., Музиченко Д.М., Вялова О.В., Кузьмук К.О.)

    виступ: Пінчукова Т.А. «Позашкілля – драйвер науково-технічної творчості»,

    Рощенюк О.А «ЦПО ім. О. Разумкова - професійний орієнтир для молоді»;

    • Всеукраїнський форум з позашкільної освіти «Вчора, сьогодні, завжди!»(онлайн, FB, 28.09.2023 р. – Музиченко Д.М., Вялова О.В.;
    • обласний семінар (онлайн) для керівників хореографічних колективів у рамках МО, 23.09.2022 , (Захарчук Т.О., Думинська І.В., Кабанчук Ж.В., Томас Є.В., Ланцова О.М.);
    • Всеукраїнський форум з позашкільної освіти «Діти і освітянський фронт позашкільної освіти до Дня позашкілля 2022», 27.09.22 р. (всі педагоги);
    • ІХ Методологічний семінар з позашкільної освіти, онлайн відкрита лекція «Концептуальні основи позашкільної освіти», 30.09.22р (всі педагоги);
    • Онлайн-семінар з кібергігієни (25.11.2022р., Андронюк Д.Д.)
    • ЖОІППО «Обдаровані діти –майбутнє України у контексті позашкільної освіти»;
    • Обласний семінар-практикум для керівників гуртків початкового технічного моделювання (27.10.2022, Савенко О.А., Мовчан Б.С.);
    • Х Методологічний семінар з позашкільної освіти онлайн відкрита лекція «Науково-технічний напрям позашкільної освіти: теорія і практика», 29.10.22р (педагоги ВНТТ)
    • Обласна розширена методична рада «Формування творчої компетентності в закладах освіти Житомирщини», (10.11.2022, дистанційно всі педагоги ВЕНН)

    виступ керівника гуртка «Любителі домашніх тварин» Яремчук Ю.І. «Природа як засіб емоційної та психологічної підтримки дітей (ВПО) в умовах воєнного стану»;

    • Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «STEM-світ інноваційних можливостей» (10.11.22 р., всі педагоги ВНТТ);
    • Зимова творча майстерня «Флористичні новорічні композиції» (19.12.2022р, Корнійчук Н.М.)
    • ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційні практики наукової освіти» (15–17 грудня 2022 року, всі педагоги);
    • Всеукраїнська пресконференція «Позашкільна освіта – 2022: десять звершень», 21.12.22р (всі педагоги);
    • Участь у роботі експертної комісії МОН (Ваховська Н.О.);
    • Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «STEM-світ інноваційних можливостей» (10.11.22 р., всі педагоги ВЕНН);
    • Обласний семінар по МАН (Ваховська Н.О.);
    • Обласний методичний нетворкінг: «Сучасні тенденції розвитку еколого-натуралістичного напряму у закладі позашкільної освіти» (08.12.22., всі педагоги ВЕНН)

    Виступ Ваховської Н.О. «Перспективи та ризики розвитку екологічно-натуралістичної освіти ЦПО ім. О. Разумкова»

    • ХІІІ Методологічний семінар з позашкільної освіти «Туристсько-краєзнавчий напрям позашкільної освіти: теорія і практика», (15.12.2022 р, онлайн, Рощенюк О.А., Кузінський Ю.А.);
    • ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційні практики наукової освіти» (15–17 грудня 2022 року, всі педагоги);
    • Обласна пленарна онлайн-зустріч за підсумками обласного фестивалю-конкурсу обрядового піснеспіву, 11.01.2023 р., (Музиченко Д.М., Куліченко Л.С.)
    • МО обласне керівників гуртків образотворчого та ужиткового мистецтва, 09.02.23, онлайн (Сальнікова О.Є., Швед К.О., Осікова О.В.);
    • У міський Відкритий методичний фестиваль позашкільної освіти «КИЇВ М-фест», 15-17.02.2023р (Ланцова О.М., Музиченко Д.М.);
    • Всеукраїнський вебінар «Сучасний урок – онлайн та офлайн. Огляд платформ та додатків», 25.02. 2023 р. – Музиченко Д.М. Вялова О.В.;
    • Всеукраїнський методологічний семінар «Ефективні методи, прийоми та форми організації навчання під час воєнного стану», 28.02.2023 (Кабанчук Ж.В.. Думинська І.В., Ланцова О.М.);
    • Всеукраїнський вебінар «Всупереч чи завдяки: як змінюється педагогічний інструментарій під час війни», 02.03.23 р. - Музиченко Д.М. Вялова О.В;
    • семінар-практикум в рамках міського МО педагогів-хореографів, 28.03.2023р
    • ХІУ Методологічний семінар з позашкільної освіти, онлайн відкрита лекція «Військово-патріотичний напрям позашкільної освіти: теорія і практика», 31.03.23 р. (всі педагоги);
    • Пресконференція «Забезпечення якості освіти в умовах війни», 11.04.23 р., (всі педагоги).;
    • Професійна розмова з позашкільної освіти про майбутнє науково-технічного напряму та функціонування його як STEM освіти, 12.04.2023 р. (педагоги ВНТТ, Пінчукова Т.А., Рощенюк О.А.)
    • Всеукраїнська науково-практична конференція «Музична культура України: Історія, сьогодення, світові зв`язки та впливи», 20.04.2023 р. – Музиченко Д.М.;
    • Всеукраїнський кар`єрний коучинг «Новий освітній простір Позашкілля: Інноваційні технології для формування ключових компетентностей здобувачів освіти», (20-21.04.2023 р., всі педагоги);
    • XV Всеукраїнський Методологічний семінар з позашкільної освіти, онлайн відкрита лекція «Гуманітарний напрям позашкільної освіти: теорія і практика», (28.04.23 р., всі педагоги);
    • Обласний семінар-практикум для керівників гуртків декоративно-ужиткового мистецтва, (15.03.23 р., Швед К.О., очно);
    • Круглий стіл «STEM – освіта від теорії до практики», 24.03.2023р.(педагоги ВНТТ, ВЕНН, Ланцова О.М.);
    • Обл. воркшоп «Писанки до Великодня», (Сальнікова О.Є., 29.03.23р.);
    • ХУІ Методологічний семінар з позашкільної освіти «Забезпечення і реалізація прав дітей на позашкільну освіту в умовах воєнного стану», 05.05.23р. (всі педагоги);
    • Творча майстерня «Маківки пам’яті та примирення» (онлайн, Корнійчук Н.М., Філімонова Л.М., 05.23р.)
    • Регіональна науково-краєзнавча конференція «Роль педагога у впровадженні інноваційних технологій в освітній процес: історія та сьогодення», (09.05.23 р., Рощенюк О.А.);
    • Міжнародний семінар-практикум для викладачів по класу бандури. Тема: «Актуальні питання педагогіки, сучасного репертуару та виконавства для навчання по класу бандури» (сертифікат, 18 академічних годин), Музиченко Д.М.;
    • Всеукраїнський вебінар «Розвиток діапазону. Високі ноти без затисків», 10.05.23 р. (Музиченко Д.М., Вялова О.В., Харчук Е.Й.);
    • Всеукраїнська міжгалузева науково-практична конференція «Країна на шляху відновлення», 17-19.05.2023р (Ланцова О.М.);
    • Науково-практичний онлайн-семінар «Діагностика та моніторинг розвитку обдарованості особистості», ( 30.05.23р., всі педагоги);
    • Розширена обласна методична рада (07.06.23 р., Ваховська Н.О., Рощенюк О.А.)

              З метою залучення педагогів закладу до інноваційної діяльності, впровадження в практику роботи нових досягнень педагогічної науки, мистецтва, екології було організовано участь педагогів у фахових конкурсах. Результати самоосвітньої діяльності педагогів були узагальнені у вигляді методичної продукції та представлені на конкурсах різного рівня. Результатом системної науково-методичної роботи педагогів Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова є участь та перемоги у фахових конкурсах:

     - Відкритий рейтинг якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників»;

    - Всеукраїнський конкурс програм, навчально-методичних матеріалів та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти;

    - Всеукраїнська щорічна заочна виставка видавничої продукції з еколого-натуралістичного напряму. Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»;

    - Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості»;

    - Обласний конкурс «добрих практик» освітян «Сучасна освіта Житомирщини»;

    - відкритий конкурс-виставка професійної майстерності педагогів закладів позашкільної освіти «Сучасне заняття гуртка: МАЙСТЕРність.ІнноваціЯ»

                 В 2022/2023 н.р. у  конкурсах взяли участь 12 педагогів, які представили свої методичні розробки та програму гуртка закладу позашкільної освіти.

                Необхідно відзначити, що в 2022/2023 навчальному році значно зросла активність участі педагогів усіх відділень у фахових конкурсах. 12 керівників гуртків взяли участь у 6 конкурсах, було представлено 15 науково-методичних розробок, дидактичний посібник, навчальна програма гуртка. Кількість призових місць – 18.

              Висвітлення  власного педагогічного досвіду є важливим фактором професійного зростання, сприяє рефлексії. Педагоги закладу активно розміщують публікації в інтернет-виданнях, на фахових виданнях та платформах «Всеосвіта», «НаУрок» - Смичок Б.І., Ваховська Н.О., Думинська І.В., Музиченко Д.М., Захарчук Т.О.

    • Рощенюк О.А., «Створення «Зеленого лабіринту» як еколого-розвивального середовища в ландшафтному озелененні закладів позашкільної освіти», Науковий збірник «Велика Волинь», випуск 65, «Роль педагога у впровадженні інноваційних технологій в освітній процес: історія та сьогодення»                                          

                                                           Інноваційна діяльність педагогів

           У поточному навчальному році інноваційна діяльність закладу базувалась на реалізації таких заходів:

    • Проєкт «Простір для педагогічної творчості «RelaxHab» для педагогів закладів освіти м. Бердичева для запобігання емоційного вигорання, професійній деформації, психологічного виснаження;
    • Створення методичних паспортів керівників гуртків, що атестуються;
    • Проведення відкритого конкурсу-виставки професійної майстерності педагогів закладів позашкільної освіти «Сучасне заняття гуртка: МАЙСТЕРність.ІнноваціЯ»;
    • Робота творчої лабораторії «MuzLab»;
    • Проведено конкурс Е-Портфоліо обдарованих вихованців гуртків;
    • Створення електронної бази організаційно-методичних матеріалів профорієнтаційної роботи;
    • Форум із позашкільної освіти «ЦПО ім. О. Разумкова: вчора, сьогодні, завжди».

            Згідно річного плану роботи в закладі була організована робота з молодими спеціалістами для надання необхідної допомоги в оволодінні методикою викладання, розвиток творчих вмінь, формування їхньої педагогічної майстерності. Згідно затвердженого плану роботи діяла Школа молодого педагога, кураторами якої були Пінчукова Т.А., Ваховська Н.О., Рощенюк О.А., Ланцова О.М. Засідання школи наставництва проводились згідно затвердженого плану роботи в груповій та індивідуальній формі.

             У 2022-2023 н.р. навчанням у Школі молодого педагога було охоплено 8 педагогів, стаж яких становить до 5 років, а саме: Швед К.О., Оксенюк К. О., Марущак Л.В., Мовчан Б.С., Ярославець О.В., Якимчук О.В., Кузінський Ю.А., Томас Є.В.

         У 2022/2023 н.р. обговорювалися наступні питання на заняттях з учасниками школи:

    • Основні вимоги до документації керівника гуртка, діагностика слухача по визначенню стану методичної підготовки
    • Типи гурткових занять. Вимоги до сучасного заняття гуртка.
    • Форми роботи з батьками.
    • Сучасні освітні технології в навчальний процес. Інтерактивні методи навчання.
    • Форми проведення перевірки навчальних досягнень вихованців гуртка.
    • п/р «Моделювання плану-конспекту заняття, його основних етапів»
    • прийоми мотивації, активізації пізнавальної діяльності дітей;
    • Самоосвітня діяльність керівника гуртка.

           Проводились групові та індивідуальні консультації для молодих педагогічних працівників з метою надання їм допомоги у розв’язанні складних  питань.

           Аналіз  і узагальнення організації роботи методичної роботи в закладі, а також власний досвід кожного керівника гуртка і педагогічного колективу в цілому дають можливість розглядати методичну службу, самоосвітню діяльність педагогів як достатньо активну, саморегульовану, особистісно та професійно значущу пізнавальну діяльність, спрямовану на самовдосконалення, саморозвиток і самореалізацію.

             

    1.5. Результативність організаційно-масової та виховної роботи закладу

     

    Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, наскрізним процесом, що охоплює усі сфери  життя і має ґрунтуватися на життєвих та суспільних цінностях. З метою реалізації Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України та заходів щодо її реалізації до 2025 року (наказ МОН № 527 від 06.06.2022), Листа Міністерства освіти і науки від 10.08.22 р. №1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р. Центр позашкільної освіти ім. О.Разумкова створює умови для надання кожному вихованцю можливостей життєвого вибору, вироблення ціннісних поглядів на світ. В умовах освітнього процесу виховання розглядається як формування і розвиток соціалізованого інтелекту. Саме виховання спрямоване на засвоєння духовно-моральних і соціально-культурних цінностей. ЦПО ім.Разумкова в організації виховної та організаційно-масової роботи керується листами та наказами МОН України, Українського державного центру позашкільної освіти, Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, Державної служби якості освіти України, Національного центру «Мала академія наук України», обласних закладів позашкільної освіти та управління освіти і науки Бердичівської міської ради.

    Виховна робота у закладі є системною та реалізується  з урахуванням ідеї, мети, завдань, цінностей виховної системи ЦПО ім. О.Разумкова «Джерела освіти для серця», особливостей освітнього процесу закладу позашкільної освіти в умовах дії воєнного стану.

    Виходячи з вищезазначеного, основними напрямками та завданнями  виховної  та організаційно-масової роботи у ЦПО ім.. О.Разумкова є:

    • духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, етики, культури, утвердження почуттів причетності до кращих надбань світової цивілізації;
    • створення умов для всебічного розвитку особистості, спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання;
    • ознайомлення та вивчення звичаїв, обрядів, традицій українського народу;
    • родинно-сімейне виховання;
    • виховання трудової культури й професійна орієнтація;
    • виховання художньо-естетичної культури;
    • виховання свідомої екологічної культури;
    • надання психологічної підтримки, забезпечення психолого-педагогічного супроводу емоційно-вразливих категорій дітей;
    • моральна стійкість, витримка і сила волі;
    • здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
    • співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.

            У жорстоких реаліях воєнного стану в Україні ми, освітяни, поставили перед собою завдання, над вирішенням яких працювали впродовж 2022-2023 н.р.: об’єднати зусилля педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод усіх учасників освітнього процесу, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складуть основу світової культури.

       Відділ організаційно-масової роботи ЦПО ім.О.Разумкова упродовж 2022/2023 навчального року спрямовував свої зусилля на формування компетентної, соціально зрілої та конкурентоспроможної творчої особистості, носія національних цінностей і загальнолюдських надбань, вироблення у дітей гуманістичної орієнтації на досягнення успіху, здоров’я, високих результатів власної діяльності, орієнтації на саморозвиток, самореалізацію, саморефлексію в особистісному, духовному та професійному аспектах, шляхом залучення вихованців Центру та здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти до участі в різноманітних масових заходах. При плануванні та проведенні організаційно-масової роботи використовувалися різнопланові форми заходів: конкурси, змагання, виставки, участь в суспільно-громадських акціях, конкурсно-розважальні програми, навчальні екскурсії, авторські виставки, майстер-класи, зустрічі з цікавими людьми, вітальні, екологічні стежини, челенджі, творчі майстерки, хаби, воркшопи.

     

Центр позашкільної освіти імені Олександра Разумкова, управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради. Комплексний багатопрофільний позашкільний навчальний заклад.

КОНТАКТИ
13301, м. Бердичів, вул. Вінницька 21
(04143) 2-11-89 Тел.
cpo.razumkova@ukr.net

Міністерство освіти і науки України Інститут обдарованої дитини НАПН України Педагогічна преса Український центр позашкільної освіти