Позашкільна освіта є чинником, що забезпечує розвиток інтелектуального та творчого потенціалу дітей та учнівської молоді.
Розвиток природних здібностей дитини, розкриття її творчого потенціалу відповідає водночас інтересам і дитини, і суспільства, загальнодержавним потребам.
Механізм творчості є у кожної здорової людини. Він – єдність мислення, почуттів, уяви, психомоторики та енергопотенціалу; починає працювати, коли всі складові розвинені. Механізм творчості не має віку: на 6-му році життя стає активним і в подальшому набирає потужності. Механізм творчості перебуває у різних станах: у «сплячому режимі» і прокидається у старості; починає працювати у 13-річному віці; вимикається внаслідок надмірної перевтоми. Це – універсальний механізм, якому під силу опрацьовувати різні галузі людської діяльності: учора – математику, сьогодні музику, завтра – літературу, науку.
Обдарована дитина – це дитина, яка вирізняється яскравими, очевидними, інколи визначними досягненнями або має внутрішні задатки для таких досягнень у певному виді діяльності . «Обдарованість складається з високого рівня інтелекту, творчих здібностей і мотиваційного компоненту» (Дж.Рензуллі, Н.Лейтес, В.Моляко, О.Матюшкін).
Успішний розвиток обдарованості можливий завдяки:
Всі діти різні, але кожна дитина –унікальна і має право на повноцінний розвиток творчих здібностей. Важливим для педагога є побачити і розвинути в кожній дитині творчий потенціал через:
МЕТА. Виявлення рис обдарованості особистості, всебічне сприяння розвитку обдарованості, формування творчої особистості та створення умов для самореалізації; створення системи роботи з обдарованими дітьми.
УЧАСНИКИ: Педагоги та вихованці ЦПО та учні ЗНЗ.
ТРИВАЛІСТЬ: впродовж 2016-2020 рр.
КООРДИНАТОР: методист ЦПО Станкевич Н.С.
Очікувані результати:
№ |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповідальні |
Пр. |
Виявлення обдарованих дітей |
||||
1. |
Вивчення пізнавальних, комунікативних, творчих, художньо - естетичних інтересів та нахилів дітей, потреб у фізичній активності й розвитку через анкетування |
Вересень |
Керівники гуртків, методисти |
|
2. |
Анкетування для вивчення здібностей дитини, діагностичне тестування |
Вересень - жовтень |
Керівники гуртків, методисти |
|
3. |
Створення картотеки обдарованих дітей (переможців різних типів конкурсів міського, обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів) за попередній календарний рік |
Січень |
Станкевич Н.С. |
|
4. |
Створення банку даних про здібних, талановитих дітей (резерв) за попередній календарний рік |
Січень |
Станкевич Н.С. |
|
Робота з педагогами |
||||
1. |
Науково-методичне забезпечення організації навчання обдарованих дітей за індивідуальними планами та програмами |
Впродовж року |
Методична служба |
|
2. |
Круглий стіл «Виховний простір - джерело освітніх інновацій» |
Жовтень |
Методична служба |
|
3. |
Навчальний семінар «Творча майстерня керівника гуртка» |
Лютий |
Методична служба |
|
4. |
Участь керівників гуртків в навчальних семінарах, семінарах - практикумах, тренінгах різних рівнів з питань розвитку творчих здібностей дитини, системи роботи з обдарованими дітьми |
Впродовж року |
Методична служба |
|
8. |
Вивчення організації роботи з обдарованими дітьми |
Згідно перспект. плану |
Адміністрація |
|
Робота з обдарованими дітьми |
||||
1.
|
Створення умов для задоволення пізнавальних інтересів та нахилів дітей: - розширення знань, розвиток умінь, здібностей, формування у вихованців сталого інтересу до певного профілю гуртка; - показ особистих досягнень вихованців через участь в конкурсах, фестивалях, змаганнях, персональних виставках тощо |
Впродовж року |
Керівники гуртків |
|
2. |
Організація та проведення масових заходів за участю здібних, талановитих, обдарованих дітей: |
Впродовж року |
Керівники гуртків, методична служба |
|
3. |
День відкритих дверей – персональні виставки |
Вересень |
|
|
4. |
День юннатів |
Вересень |
|
|
5. |
День Учителя |
Жовтень |
|
|
6. |
«Кращий Разумковець» |
Жовтень |
|
|
7. |
Гра «Лідер» |
Впродовж року |
|
|
8. |
Фестиваль «Сузір’я Бердичева» |
Лютий, березень, квітень |
|
|
9. |
« Подаруй казку дітям» |
Грудень |
|
|
10. |
« Краща ялинка – не зрубана» |
Грудень |
|
|
11. |
День Св. Валентина |
Лютий |
|
|
12. |
День Європи |
Травень |
|
|
13. |
Міжнародний День захисту дітей |
Червень |
|
|
14. |
День міста |
Червень |
|
|
15. |
Пришкільні табори |
Червень |
|
|
16. |
Святкові концерти, тематичні акції, вечори, виставки, конкурсно - пізнавальні програми, змагання тощо |
Впродовж року |
|
|
17. |
Участь в обласних, всеукраїнських, міжнародних заходах; конкурсах - захистах робіт учнів-членів МАН |
Впродовж року |
Методична служба |
|
18. |
Діяльність міської Ліги старшокласників, дитячого активу |
Впродовж року |
Методична служба |
|
19. |
Моральне та матеріальне заохочення, нагородження переможців конкурсів |
Впродовж року |
Методична служба |
|
20. |
Аналіз результатів роботи з обдарованими дітьми, їх участі в конкурсах різних типів |
Серпень |
Методична служба |
|
21. |
Висвітлення роботи закладу з обдарованими дітьми у ЗМІ |
Впродовж року |
Методична служба |
|
22. |
Співпраця з міським дитячим клубом «Доброносики» |
Впродовж року |
Методична служба |
|
23. |
Конкурс « Портфоліо обдарованих дітей» |
Червень |
Методична служба |
|
Центр позашкільної освіти імені Олександра Разумкова, управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради. Комплексний багатопрофільний позашкільний навчальний заклад.
КОНТАКТИ13301, м. Бердичів, вул. Вінницька 21(04143) 2-11-89 Тел.cpo.razumkova@ukr.net