Про підсумки проведення Тижня педагогічної майстерності керівників гуртків науково-технічної творчості

Про підсумки проведення Тижня педагогічної майстерності керівників гуртків науково-технічної творчості
  •        На високому науковому й методичному рівнях були проведені відкриті заняття Вялковою Н.В., Смичком Б.І., Філімоновою Л.М.  Заняття цих керівників гуртків завжди цікаві, їх етапи добре продумані, насичені різними видами роботи, з вдало підібраною наочністю та дидактичним матеріалом. Активно використовувалися ігрові моменти, створювалися «ситуації успіху», що розвивало пізнавальний інтерес і активність учнів, знімало втому, дозволяло втримати увагу. Творче ставлення до роботи таких педагогів забезпечує високу якість навчання вихованців. Вдало поєднані диференційований та індивідуальний підходи розкривали потенціал кожного учня, здатність працювати в команді, оцінювати власні можливості, порівнювати їх з досягненнями товаришів, відчувати рівень складності розв’язуваних завдань, контролювати результат.

            Керівник гуртка початкового технічного дизайну Вялкова Н.В. провела заняття «Виготовлення моделі новорічної ялинки та новорічних іграшок» у вигляді телеподорожі у різні країни світу – як там святкують Новий рік. Для її роботи характерний творчий пошук, прагнення до позитивних змін шляхом впровадження елементів інноваційних технологій. На дошці була прикріплена ялинка – і діти на кожній зупинці (країні) виготовляли (командами) новорічні прикраси і прикрашали ялинку. Учні вчилися виконувати новорічні прикраси на зупинках (притаманній даній країні) та працювати у групах. Робота в групах вдало продумана, мала на меті поетапно представити та розкрити основні традиції святкування Нового року у різних країнах світу.

           Керівник гуртка початкового технічного  моделювання Філімонова Л.М. провела заняття «Вітальна листівка до Нового року», на якому вихованці ознайомилися з наочними  різноманітними вітальними листівками та у вигляді квесту мали змогу перевірити власну готовність до заняття. Використання інтерактивних форм роботи, таких як «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Займи позицію», «Коло думок», «Навчаючи учусь», дозволило провести заняття цікаво та реалізувати поставлену мету заняття.

          Цікавим й результативним було заняття керівника гуртка радіоелектронного конструювання Смичка Б.І. з теми «Резистори: основні параметри; класифікація; кодові позначення та маркування резисторів». Для його роботи характерний творчий пошук, прагнення до позитивних змін шляхом впровадження елементів інноваційних технологій. Смичок Б.І., проводячи заняття, добирає форми та методи організації освітнього процесу, що забезпечують максимальну самостійність учнів під час вивчення теоретичного матеріалу та удосконалення практичних навичок. Завдяки активному використанню інформаційно-комунікаційних технологій керівник гуртка вчить учнів логічно мислити та аргументувати, аналітично дискутувати та правильно висловлювати свої думки.

          Керівник гуртка історико-технічного стендового моделювання Савенко О.А. представив заняття-лекцію з теми «Історія військового костюму (уніформа) та окремі елементи (головні убори та знаки розпізнавання)», під час якого учні ознайомилися з історією військового костюму різних країн та різних часів та мали змогу окремі елементи приміряти на себе. На жаль, не були використані сучасні мультимедійні засоби, а були використані малюнки із книжок та журналів.

           Керівник авіамодельного гуртка Смичок А.І. готував відкрите заняття з теми: «Силові установки авіамоделей. Електродвигуни. Принцип роботи двигуна». Заняття було спрямоване на засвоєння нових знань, умінь та практичних навичок. Задля цього були використані міжпредметні зв’яки з фізики та трудового навчання в школі. Для чого на початку вдало проведений бліцтурнір «Самий активний та компетентний» (оволодіння додатковими знаннями). По завершенню бліцтурніру діти самі дають оцінку хто був самий активний та старанний. Смичок А.І. чітко продумав структуру заняття, дібрав ефективні форми взаємодії з учнями, наочність, використав бліцтурнір що допоміг дітям розширити свої знання.

    Не провели відкриті заняття: Андронюк Д.Д. (хворий з 05.12) та Смичок А.І. (л/л з 17 по 24.12)

     

    Пропозиції:

    1. Вважати методичний тиждень проведеним на достатньому рівні.
    2. Керівникам гуртків:

     -  систематично працювати над підвищенням рівня самоосвітньої діяльності,  професіоналізму, удосконаленням дидактичних умінь і навичок;

    -  готуючись до проведення занять, впроваджувати в практику методичні знахідки колег, використову­вати різні новітні технології та методи навчання;

    - урізноманітнювати форми роботи учнів на заняттях;

    - більше уваги приділяти використанню  міжпредметних  зв'язків;

    - на різних етапах роботи використовувати ТЗН, інформаційно-комунікаційні технології (при наявності).

Центр позашкільної освіти імені Олександра Разумкова, управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради. Комплексний багатопрофільний позашкільний навчальний заклад.

КОНТАКТИ
13301, м. Бердичів, вул. Вінницька 21
(04143) 2-11-89 Тел.
cpo.razumkova@ukr.net

Міністерство освіти і науки України Інститут обдарованої дитини НАПН України Педагогічна преса Український центр позашкільної освіти