ДОВІДКА
про підсумки методичної роботи з педагогічними кадрами
Центру позашкільної освіти ім. О.Разумкова
у 2021-202 н.р.
У час реформування державної освітньої політики, а саме реалізації засад Нової української школи, важлива роль належить позашкільній освіті, яка здатна доповнювати, поглиблювати, розширювати межі дошкільного, загального середнього, професійного, вищого рівнів освіти та спрямована на забезпечення творчого, інтелектуального, духовного розвитку дітей та молоді, створення належних умов для формування та розвитку творчої та креативної особистості. Саме заклад позашкільної освіти дає своїм вихованцям спеціальні знання й навички з тих сфер діяльності, які не охоплені шкільною програмою та створює умови для розвитку їх творчого потенціалу.
Насправді, роль позашкільного навчання у сучасному виховному процесі переоцінити неможливо. Окрім того, що воно забирає дітей з вулиці й відволікає від нескінченних комп’ютерних ігор, позашкілля нерідко дає путівку в життя, коли діти після кількарічних занять у гуртках остаточно визначаються зі своїм покликанням і навіть роблять перші кроки до досягнення своєї мети ¬ беруть участь у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, де виборюють призові місця. Із впевненістю можна стверджувати: закладам позашкільної освіти належить важлива роль у формуванні нової генерації творчої еліти держави. Саме це твердження покладено в основу концептуального підходу педагогічного колективу Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова до розвитку творчих здібностей своїх вихованців, формування у них стійкої внутрішньої мотивації до творчої діяльності, збагачення досвіду комунікативно-творчої діяльності, формування позитивної «Я–концепції» особистості.
Кожний навчальний рік нашого закладу - особливий і неповторний. Підведення його підсумків спонукає до осмислення досягнень та невдач, проблем і шляхів їх вирішення. Тож яким був в історії Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова 2021-2022 н.р.?
Педагогічний колектив Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова у 2021 -2022 н.р. здійснював свою роботу відповідно до освітніх державних стандартів на підставі нормативно-правових документів, серед яких: Закон України «Про освіту», Закон України «Про позашкільну освіту», Державна програма «Освіта. Україна ХХI століття», Конвенція ООН про права дитини.
Відповідно до наказу Центру професійного розвитку педагогів управління освіти і науки Бердичівської міської ради від 29.08.2021р. № «Про організацію та зміст науково-методичної роботи з педагогічними кадрами закладів освіти м. Бердичева у 2021-2022 навчальному році» та з метою вдосконалення фахової майстерності, підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЦПО ім.О.Разумкова, створення організаційних умов для формування професійно-розвивального середовища в умовах реалізації завдань системи освіти України, досягнення позитивних результатів освітнього процесу, реалізації особистісного потенціалу кожного педагога, забезпечення вихованцям рівного доступу до якісної освіти в Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова, науково-методична робота ЦПО ім. О.Разумкова була спрямована на вирішення загальної науково-методичної проблеми закладу «Розвиток професійно-розвиваючого середовища у Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова», на забезпечення системного підходу до роботи над науково-методичною проблемою.
Методична діяльність педагогічного колективу була спрямована на реалізацію пріоритетних завдань 2021-2022 н.р:
Відповідно до цих завдань була спланована робота методичного відділу:
Зміст методичної роботи у Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова в 2021-2022 н.р. базувався на:
Над даною проблемою у 2021-2022 н.р. працювали наступні об`єднання педагогічних працівників:
На початку 2021-2022 навчального року була спланована робота методичної ради ЦПО, яка забезпечує безперервний, системний характер науково-методичної роботи, безпосередньо пов’язаної з проблемами, над якими працюють педагоги, ходом і результатами якого є освітній процес, покликана координувати зусилля різних методичних структур закладу та творчих педагогів, здійснювати пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти, визначених відповідними нормативно-правовими документами, упровадження інтерактивних технологій та організація інноваційного процесу навчання.
Упродовж 2021-2022 навчального року відбулося 6 засідань методичної ради.
За результатами роботи методичної рали були ухвалені наступні рішення, які сприяли виробленню ефективних шляхів здійснення методичної роботи у Центрі:
рішення засідання №1 від 25.08.2020р:
рішення засідання №2 від 12.11.21р
Рішення засідання №3 від 12.01.22р.
Рішення засідання №4 від 11.02.22
Рішення засідання №5 від 11.03.22.
Рішення засідання №6 від 30.05.22.
1.Вважати рівень роботи педагогічного колективу над дослідженням єдиної педагогічної та методичної тем закладу достатнім.
2.Методичній службі підготувати методичні матеріали по результатам роботи з обдарованими дітьми .
3.Організувати проведення підсумкових різнорівневих тестових зрізів навчальних досягнень вихованців гуртків ЦПО ім.О.Разумкова з урахуванням принципу здоров`язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перенавантаженню дітей в період дії воєнного стану в Україні.
6.Методистам Центру забезпечити супровід підготовки керівників гуртків до участі у засіданні педагогічної ради закладу.
Робота методичних об’єднань була спрямована на розкриття професійного потенціалу кожного педагога, створення умов для інноваційної діяльності, до пошуку і змін, удосконалення методичної підготовки, підвищення фахової майстерності педагога щодо методики проведення занять
Засідання методичних об’єднань були сплановані, але не всі були проведені згідно плану роботи через введення 24 лютого 2022 р. воєнного стану на Україні.
Упродовж 2020/2021 навчального року відбулося по 4 (методичне об’єднання педагогів вокально-інструментального напрямку, голова Музиченко Д.М) та по 3 засідання методичних об’єднань (всього 13).
Важливим результатом роботи методичних об’єднань стала практична робота з підвищення компетентності керівників гуртків в оволодінні засобами та інструментами дистанційного навчання та профорієнтаційної роботи в гуртках закладу.
Освітній процес у закладі був організований відповідно до навчальних планів та різнорівневих програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України та навчальних програм, схвалених засіданням методичної ради ЦПО ім. О.Разумкова та затверджених наказом управління освіти і науки Бердичівської міської ради.
Науково-методичне забезпечення роботи гуртків представлено на початок навчального року: 45 навчальними програмами. Гуртки працювали за навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України (14) та навчальними програмами, затвердженими управлінням освіти і науки Бердичівської міської ради (31).
На початку 2021-2022 навчального року були підготовлені та затверджені наступні програми з позашкільної освіти: еколого-натуралістичного напряму – «Квіткова фантазія», автор – керівник гуртка Сторожук О.М., «Юні натуралісти – дослідники», автор – керівник гуртка – Ваховська Н.О.; художньо-естетичного напряму - навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму Зразкового художнього колективу Міністерства освіти і науки України гуртка фольклорного співу «Вінець», автори – керівник гуртка Куліченко Л.С., методист – Ланцова О.М.;«Художнє слово», автор – керівник гуртка Ратушинська В.В.; гуртка бандуристів «Мальви», автор – керівник гуртка – Музиченко Д.М.; науково-технічного напряму «Художнє випилювання», автор – Філімонова Л.М.
Усі програми складені та оформлені відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти» 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685.
Атестація для педагогів – це завжди відповідальний та хвилюючий момент. Як завжди атестації передували звіти педагогів, на яких керівники гуртків ділились своїми надбаннями. Результати атестації переконують в тому, що наші педагоги готові до роботи в сучасних умовах. У 2021-2022 навчальному році у закладі атестувалися 8 педагогічних працівників, 6 педагогів на підтвердження тарифного розряду; Яремчук Ю.І. - на встановлення 11 тарифного розряду, Думинська І.В. – підтвердження 12 тарифного розряду та на присвоєння педагогічного звання «керівник гуртка-методист». Методична служба організувала супровід проведення атестаційних заходів: консультації, підготовку, корекцію та аналіз відкритих занять. Усіх педагогів успішно про атестовано.
З метою підвищення педагогічної кваліфікації і фахової майстерності в 2021-2022 н.р: Захарчук Т.О., Корнійчук Н.М., Осікова О.В., Філімонова Л.М., Харчук Е.Й., Куліченко Л.С. пройшли навчання на курсах Житомирського ОІППО, педагоги Ваховська Н.О., Сторожук О.М.– у Національному еколого-натуралістичному центрі (м.Київ).
Директор закладу Олена Боровська та методична служба провели оформлення матеріалів для присвоєння Думинській І.В. педагогічного звання «керівник гуртка-методист»: оформлений досвід педагога з теми «, продовжена співпраця з Бердичівським фаховим педагогічним коледжем метою рецензування та апробації досвіду Думинської І.В.
Однією із форм підвищення якості освітніх послуг керівників гуртків є взаємні відвідування навчальних занять. Взаємовідвідування – ефективна форма запозичення професійного та педагогічного досвіду колег і вдосконалення педагогічної майстерності викладачів. Основним призначенням взаємних відвідувань навчальних занять є забезпечення постійного обміну передовим досвідом участі в освітньому процесі, узгодження за обсягом навчального матеріалу, методичними прийомами та термінологією порядку викладання позашкільних дисципліни в різних навчальних групах. У взаємних відвідуваннях навчальних занять доцільно брати участь усім без виключення педагогам: від педагогів-початківців до педагогів-майстрів.
Одним із напрямків підвищення педагогічної майстерності педагогів у закладі освіти є організація методичної роботи, яка спонукає кожного викладача до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними та методичними знахідками, дає можливість молодим викладачам вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку. Саме тому у закладі були сплановані методичні декади фахової майстерності: І тиждень з 22.11 по 30.11.2021р, на якій розкривалась тема, над якою працює заклад - «Розвиток професійно-розвивального середовища у Центрі позашкільної освіти ім. О. Разумкова», тема декади - «Рецепт сучасного заняття гуртка: дозування інновацій та стандарту» ; ІІ тиждень фахової майстерності «Інновації: від складного до простого» з 23.02 – 02.03.2022р.
. З метою обміну досвідом та підвищення професійного рівня керівників гуртків було організовано взаємовідвідування педагогів з дотриманням санітарно-гігієнічних норм та обмежень під час карантину .
Відповідно до затвердженого графіку із 8 запланованих проведено 7 занять, розробки занять оформлені відповідно до вимог та зберігаються у методичному кабінеті ЦПО ім. О.Разумкова. Заняття Зразкового театрального гуртка «Трамвайчик», керівник Ратушинська В.В., не відбулось у зв’язку із відстороненням педагога від навчальної діяльності згідно наказу.
За результатами проведення методичного тижня зав.відділом методичним були проаналізовані усі заходи, акцентовані позитивні моменти, надані рекомендації з підвищення рівня проведення занять. Заступник директора з НР Ваховська Н.О. оформила відеозаписи відкритих занять гуртків та розмістила на YouTube каналі ЦПО ім. О.Разумкова з метою популяризації кращого досвіду керівників гуртків.
Необхідно зазначити наступне:
ІІ тиждень фахової майстерності «Інновації: від складного до простого» був проведений з 23.02 по 02.03.2022, на якому свою методичну майстерність повинні були представляти педагоги:
На жаль, війна 24 лютого змінила наші плани. Лише керівник гуртка Сальнікова О.Є. у великодній майстерні «Писанка-мальованка» продемонструвала свою професійну компетентність, поділилася досвідом національного виховання гуртківців, Великодніх звичаїв та традицій українського народу.
Війна в Україні стала новим випробуванням для усіх учасників освітнього процесу. За таких умов істотно зростає роль методичної служби системи освіти, зокрема і позашкільної, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне інформування та надання методичної допомоги– педагогам з організації та забезпечення якості освітньої діяльності у закладі освіти.
Відповідно до рекомендації МОН України (наказ про організацію освітнього процесу від 06.03.2022 № 1/3371-22), (лист МОН України про забезпечення освітнього процесу у закладах позашкільної освіти від 18.03.2022 №1/3544-22) Центр позашкільної освіти ім. О. Разумкова поновив освітній процес у дистанційній формі навчання.
Оскільки освітній процес здійснюється із застосуванням технологій дистанційного навчання, адміністрація, методичні працівники закладу, психолог публікували у соцмережі (фейсбук, групі Центр позашкільної освіти ім. О. Разумкова), сайті закладу, вайбер-групах корисні посилання, добірки різних інтернет-ресурсів, онлайн-вебінари, матеріали, які допомагали керівникам гуртків організовувати дистанційне навчання у закладі позашкільної освіти в період дії воєнного стану. Також багато методичних порад зібрано методистами з різних інтернет-джерел та надано педагогам щодо фізичної безпеки дітей під час війни. У соцмережах методистами поширені мультфільми про правила мінної безпеки.
На керівника гуртка було покладено обов’язки не тільки педагога-професіонала в тій чи іншій сфері, а ще й психолога. Практичним психолом закладу Вікарій Л.В. було створено добірку психологічних порад та рекомендацій, зокрема і онлайн-ресурсів, щоб допомогти учасникам освітнього процесу адаптуватися до нових реалій, відчути під ногами ґрунт та зрозуміти, куди рухатися далі.
Взаємодія та надання методичної допомоги учасникам освітнього процесу закладу відбувалася за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, а саме: консультування через вебсайт закладу, Facebook-сторінки закладу, Viber, Telegram тощо.
За період дистанційної роботи під час війни методисти багато часу відводили на вдосконалення професійної майстерності та самоосвіту. Вони переглянули низку вебінарів на освітніх платформах «На Урок», «EdEra», «Prometheus» та «Всеосвіта» з тем: «Особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану: управлінський аспект», «Як створити розвивальне середовище та гри просто неба. Особливості роботи з дітьми у воєнний час», «Формування стресостійкості. Психологічні техніки самодопомоги в умовах війни».
З огляду на наявну загрозу життю і здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану, Міністерством освіти і науки України розроблено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році у початковій школі в умовах воєнного часу.
На заняттях гуртка початкового рівня педагоги використовували пізнавальні мультфільми виробництва телеканалу ПЛЮСПЛЮС про цікаві факти, досягнення, відкриття та природні ресурси України (серія «Це – наше, і це – твоє»:
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgzRIdOn6yvSu4coKy6Ofqt);
цікаві факти про сьогодення нашої країни (серія «Дивомандри»:
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgShfHRwQSK8HBGvm-swmBmDV);
мовознавчі цікавинки (серія «Говоримо українською»:
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSjzpp3MLuQSuM-9iEZuQ-3W);
для спостережливих і допитливих (серії «ЕКО ПЛЮСПЛЮС»:
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgzX5PuoA5QLxpCnadY-l26 ;
«Світ чекає на відкриття» :
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSh0NBcdY78MAkP46kpJVRRX
«Корисні підказки»:
https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgAttgtRF_hbsRiAoVF4Hub ;
«Добро завжди перемагає»: https://youtu.be/a-niOoMXSHU).
Мультфільм «Добро завжди перемагає» допоміг дорослим знайти слова, щоб пояснити дітям події, що відбуваються сьогодні в країні.
У 2021-2022 н.р. основним електронним засобом для дистанційного навчання був додаток Viber; формою дистанційного навчання - чат; педагоги використовували Viber та платформи: Classroom, Padlet, Meet, Diskort; форми занять – відеоурок, відеоконференція, чат. В цьому навчальному році збільшилась кількість ефективних онлайн-форм проведення занять - відеозаняття, відеоконференція (на застосунках Meet, Zoom), враховуючи принцип доступності, зрозумілості, універсальності.
З 02.05.22 по 20.06.22 р. у нашому закладі було організоване навчання у змішаному форматі: із 89 навчальних груп - 36 навчальних груп працювали в офлайн-форматі, 17 груп - онлайн. Основною метою навчання у воєнний період була та підтримка, яка допомагала стабілізувати психологічний стан дітей.
Пріоритетним завданням педагога під час очного навчання в умовах воєнного стану – це створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги та любові до всього українського; сприяння самореалізації кожної дитини, створення безпечних умов для всіх учасників процесу. Дуже важливо було у цей час допомогти батькам організувати найсприятливіші умови для навчання та відпочинку вихованців, акцентуючи увагу на збереженні достатньої працездатності, раціональному використанні часу, дотриманні правильного режиму навчальної діяльності. Крім тематичних навчальних занять, вихованці гуртків брали участь у майстер-класах, флешмобах, челенджах, квестах, конкурсах, написаннях листів-подяк ЗСУ.
У квітні –червні 2022 р. педагоги та психолог нашого закладу провели цікаві та корисні заходи для вихованців гуртків та дітей, вимушених переселенців з місць активних бойових дій:
№ з/п |
Назва заходу |
Дата проведення |
Кількість учасників |
1. |
Майстер –клас «Писанка – берегиня нашого роду» Сальнікова О.Є |
08.04.22 |
30 |
2. |
Майстер –клас «Янголи миру» Ланцова О.М. |
12.04 |
6 |
3. |
Виготовлення оберегів для захисників Сторожук О.М. та Рощенюк О.А |
12.04 |
32 |
4. |
«У дружньому колі» разом з Корнійчук Н.М. та Вікарій Л.В. для друзів з України |
13.04 |
|
5. |
Майстерня з виготовлення подарунків для захисників. Сальнікова О.Є. |
14.04 |
24 |
6. |
Майстер –клас від Мосюйди К.О. |
14.04 |
15 |
7. |
Екологічна стежина для друзів з України Педагоги еколого-натуралістичного відділення |
15.04 |
22 |
8. |
Екологічний квест "Природа єднає долоньками миру" для друзів з України Педагоги еколого-натуралістичного відділення |
01.06 |
18 |
До освітнього процесу нашого закладу з травня 2022 р. долучилися діти, вимушені переселенці із зони активних бойових дій, кожен вибрав собі справу до душі, залежно від своїх талантів та можливостей, всього 14 дітей.
№ з/п |
Гурток |
Керівник гуртка |
К-сть дітей-перес. |
1. |
Зр. гурток «Моделювання іграшок-сувенірів» |
Сальнікова О.Є |
3 |
2. |
Зразковий хореографічний колектив естрадного танцю "О-ля-ля" |
Думинська І.В. |
1 |
3. |
Зразковий театральний гурток «Трамвайчик» |
Ратушинська В.В |
1 |
4. |
«Квіткова фантазія» |
Сторожук О.М. |
2 |
5. |
Гурток бандуристів «Мальви» |
Музиченко Д.М. |
1 |
6. |
Зразковий гурток циркового мистецтва «Жанр» |
Герасименко П.М. |
2 |
7. |
Зр.Ансамбль танцю «Яринка» |
Кабанчук Ж.В. |
2 |
8. |
«Декоративна композиція» |
Корнійчук Н.М |
2 |
Для задоволення конкретних запитів педагогічних працівників використовуються індивідуальні форми методичної роботи - наставництво, консультації, самоосвіта, стажування. Їх вибір залежить від рівня освіти, професійної компетентності, специфіки діяльності, індивідуальних можливостей та інших характеристик педагогічних працівників.. Методистами закладу були проведені індивідуальні та групові консультації з педагогами: Рощенюк О.А. – 82, Станкевич Н.С.- 8, Ланцова О.М. – 156 , Музиченко Д.М. – 61, Пінчукова Т.А. – 64. Всього: 371 консультація для педагогів. Необхідно зазначити, що методисти значно збільшили кількість індивідуальних консультацій у зв’язку з дистанційною формою навчання та введеням військового стану з 24.02.2022р.
7.Дослідження тематичних питань з організації методичної роботи у закладі
Відповідно до річного плану ЦПО ім. О.Разумкова на 2020-2021 н.р. методистами
вивчались наступні питання:
1.«Визначення рівня науково-методичного забезпечення освітнього процесу у гуртках еколого-натуралістичного напряму» (Рощенюк О.А.);
2.«Про стан роботи з обдарованими дітьми у відділенні еколого-натуралістичного напряму ЦПО ім. О. Разумкова за 2019-2020 н.р., 2020-2021 н.р., 2021-2022 н.р.» (Рощенюк О.А.). З метою системного та обґрунтованого вивчення даних питань зав.відд. методичним розроблено методичні рекомендації з методики дослідження даних питань у закладі. Результати вивчення узагальнені у вигляді аналітичних довідок (1, 2).
У Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова створюються умови для впровадження інноваційних форм, методів, прийомів, засобів навчання та виховання, нових освітніх систем або інтеграції традиційних форм, методів, прийомів і засобів. Плідна праця педагогічних працівників, яким надається широка можливість творчого пошуку власних методів роботи свідчить, що вирішити завдання реформування освіти можна лише спільними зусиллями всіх зацікавлених цією справою людей, таким чином творчо працюючі педагоги формують новий педагогічний досвід у системі позашкльної освіти. Вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду є важливою складовою методичної роботи у закладі. Відповідно до річного плану ЦПО ім. О.Разумкова у 2021-2022 н.р. вивчено та узагальнено досвід:
Узагальнені матеріали ППД оформлені у вигляді карткового обліку та методичних матеріалів, які зберігаються в методичних кабінетах відповідних відділень.
Про бажання підвищувати свій професійний рівень, удосконалювати педагогічну майстерність свідчить те, що упродовж року педагоги брали участь у різноманітних методичних заходах:
особистості: світовий та вітчизняний контексти» (18-20 листопада, дистанційно, всі педагоги);
10 .Участь у фахових конкурсах:
Успіх у методичній роботі є здобутком колективної праці і залежить від врахування ініціативи та здібностей кожного члена колективу. З метою залучення педагогів закладу до інноваційної діяльності, впровадження в практику роботи нових досягнень педагогічної науки, мистецтва, екології було організовано участь педагогів у фахових конкурсах. Результати самоосвітньої діяльності педагогів були узагальнені у вигляді методичної продукції, яка була представлена на конкурсах різного рівня. Результатом системної науково-методичної роботи педагогів Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова є участь та перемоги у фахових конкурсах:
- Відкритий рейтинг якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників»;
- Всеукраїнський конкурс програм, навчально-методичних матеріалів та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти;
- Всеукраїнська щорічна заочна виставка видавничої продукції з еколого-натуралістичного напряму. Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»;
- Міжнародна виставка «Інноватика в освіті»;
- Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості»;
Обласна виставка «Сучасна освіта Житомирщини»;
В 2021 – 2022 н.р. у конкурсах взяли участь 5 педагогів, які представили свої методичні розробки та програму гуртка позашкільного закладу.
Таблиця 4
Участь педагогів ЦПО у фахових конкурсах
у 2021-2022 н.р.
№ п/п |
Назва конкурсу |
Розділ, секція, напрямок |
Назва роботи |
Автор |
Результативність |
1. |
Відкритий рейтинг якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільної освіти» |
|
«Розширення інформаційно-освітнього середовища закладу позашкільної освіти як вимогасьогодення у забезпеченні якості освіти» |
Боровська О.В. |
Абсолютний переможець |
2 |
Всеукраїнський конкурс науково-методичних розробок хіміко-біологічного профілю з позашкільної освіти |
Навчально-методичний посібник |
«Створення «Зеленого лабіринту» як |
Рощенюк О.А.
|
Переможець обласного етапу |
3 |
Обласна виставка «Сучасна освіта Житомирщини» |
Навчально-методичний посібник |
«Розширення інформаційно-освітнього середовища закладу позашкільної освіти як вимогасьогодення у забезпеченні якості освіти» |
Боровська О.В., Ваховська Н.О. |
Переможець |
«Інтегрований підхід до формування гармонійної особистості засобами хореографічного мистецтва у закладі позашкільної освіти»
|
Думинська І.В.
|
переможець |
|||
«Створення «Зеленого лабіринту» як |
Рощенюк О.А.
|
переможець |
|||
Навчальна програма |
Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму гуртка бандуристів «Мальва» |
Музиченко Д.М. |
переможець |
||
4. |
Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» |
|
«Організаційно-методичні основи дослідницької діяльності у гуртку «Любителі домашніх тварин як важлива складова професійної компетентності педагога позашкільного закладу» |
Яремчук Ю.І. |
переможець |
У 2021-2022 навчальному році, на жаль, знову спостерігається зниження активності участі керівників гуртків у фахових конкурсах. У минулому навчальному році 13 педагогів взяли участь у 10 конкурсах, представлено 22 роботи, з них – 2 колективні. Кількість призових місць – 10. У поточному навчальному році педагоги ВНТТ не взяли участь у конкурсах.
Трансляція власного педагогічного досвіду є важливим фактором професійного зростання, сприяє рефлексії. Написання та публікація статей вважається одним із важливих видів методичної роботи, сприяє професійному розвитку педагога. Педагоги закладу мають публікації у періодичних виданнях, розміщують публікації в інтернет-виданнях.
У поточному навчальному році інноваційна діяльність закладу базувалась на реалізації таких заходів:
- для моніторингу діяльності вихованців гуртків;
- узагальнення та систематизації діяльності дитини;
- для альтернативного оцінювання роботи гуртків;
- розширення інформаційно-освітнього простору ЦПО ім..О.Разумкова.
Структура роботи з професійної орієнтації молоді розглядається як багатовекторна цілісна система, яка складається із взаємодіючих компонентів, об’єднаних спільністю мети та єдністю управління. Виходячи з поставлених завдань, для успішної реалізації мети була створена модель організації профорієнтаційної роботи Центру позашкільної освіти ім. О. Разумкова "Погляд у майбутнє. Орієнтація на професію».
ВИСНОВОК:
3.1. продовжити роботу, спрямовану на поліпшення навчально-методичної бази.
- продовжити системну методичну роботу над проблемною темою «Розвиток професійно-розвиваючого середовища у Центрі позашкільної освіти ім. О.Разумкова», у закладі відповідно до Річного плану роботи ЦПО ім. О.Разумкова на 2022-2023 н.р., планів роботи методистів, плану роботи методичної ради закладу;
- впроваджувати сучасні форми методичної роботи у закладі: нестандартні форми проведення МО, конкурсів педагогічної майстерності, форм дослідження методичної проблеми закладу;
- продовжити організовувати проєктну роботу ЦПО ім.О.Разумкова, зокрема наступних:
- проводити моніторинг стану методичної роботи у закладі, аналіз та прогнозування її результатів;
- створювати умови для використання на заняттях інноваційних та інтерактивних технологій проведення гурткових занять;
- продовжити роботу над модернізацією змісту освіти;
- продовжити психолого-педагогічний супровід освітнього процесу у закладі
3. Методичній службі закладу:
Центр позашкільної освіти імені Олександра Разумкова, управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради. Комплексний багатопрофільний позашкільний навчальний заклад.
КОНТАКТИ13301, м. Бердичів, вул. Вінницька 21(04143) 2-11-89 Тел.cpo.razumkova@ukr.net