59 ІГОР З ДІТЬМИ ВІД СВІТЛАНИ РОЙЗ

59 ІГОР З ДІТЬМИ ВІД СВІТЛАНИ РОЙЗ
  • Тож, коли як не зараз, стимулювати різні канали сприйняття дітей

     Візуальний канал (НЕ гаджети):
    * Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.
    * Малювати мандали.
    * Малювання одночасно на одному аркуші.
    * Малювання зубною щіткою.
    * Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі).
    * Малювання з закритими очима.
    * Викладання малюнків нитками.
    * Робити ангелів з макаронів.
    * Робити іграшки з втулок від туалетного паперу.
    * Дітям різного віку подобається «відривні аплікації» – спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.
    * Кожен день тижня назвати «своїм кольором» – наприклад, понеділок – червоний, вівторок – помаранчевий, середа – жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або – час від часу кричати – наприклад, «червоний» – і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.

     Вербальний канал
    * Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові
    (З цього ж слова, написаного багато разів – можна зробити малюнок.)
    * З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор – можна придумати – торт, трон, рот, форма та ін.)
    * Гра “телеграма” – на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН – суворий лікар обіймає нас )
    * Співати.
    * Говорити скоромовки.
    * Ми з донькою граємо у «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт…) ставлячи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».

     Тактильний
    * Ігри з кінетичним піском (у нас є “розкопки динозаврів – промислова гра з формочками – динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз – я ховаю в пісок “скарби”, дитя відкопує).
    * Лотки з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).
    * Ігри з водою – наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням.
    * Домашні басейни з кульками.
    * Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти – за ароматом.

     Аудіальний
    * Слухати тишу (моя улюблена гра :-))).
    * Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.
    * Написати букву р – в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук – підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).
    * З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем …).

     Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням).
    * Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства – дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур).
    * Магнітний конструктор.
    * Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки.
    * Орігамі.
    * Джанга.
    * Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки …).
    * Шашки, шахи, доміно.
    * Пазли.
    * Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в’язати, плести макраме.
    * Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням.
    * Домашній квест, пошуки скарбів.
    * Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити – вправо, вліво, прямо … а можна мовчки – торкаючись до правого, лівого плеча, спини).

     “Оральний праксис” і “ігри з диханням”
    * Мильні бульбашки.
    * Аеробол – дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, “задуваючи” голи).
    * Задуваємо свічки.
    * Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо.
    * Разом співати.
    * Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу – потрапляти нею в «яблучко».

     Соціальні ігри
    * Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.
    * Тіньовий театр.
    * Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це добре допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню 
    * Варити разом шоколад.
    * Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону. (Ми по казкам і малюнкам доньки іноді робимо фільми.)
    * Робити будиночок з подушок і пледів – ходити в гості 
    * “Зустріти” дітей з друзями – в zoom, чаті Вайбера та ін.
    * Оркестр (інструменти – все, що видає звук в будинку).

     Рух:
    * Твістер.
    * Пальчиковий твістер.
    * Стрибки на кулі-стрибунці (Замість батута – стрибки на дозволеній подушці 
    * Хованки.
    * Битва подушками.
    * Битва кульками.

    * Коли ми обмежені в русі – дочка особливо любить настільний (наліжковий  футбол.
    * Ми часто з донькою танцюємо «різні настрої». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило – за них не виходити).

    Важливо пам’ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри – за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами – це готує їх до «дорослого життя» з дотриманням певних норм (це профілактика «соціальної депривації»).

    Веселого дорослішання і сил всім батькам!!!

     

     

Центр позашкільної освіти імені Олександра Разумкова, управління освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради. Комплексний багатопрофільний позашкільний навчальний заклад.

КОНТАКТИ
13301, м. Бердичів, вул. Вінницька 21
(04143) 2-11-89 Тел.
cpo.razumkova@ukr.net

Міністерство освіти і науки України Інститут обдарованої дитини НАПН України Педагогічна преса Український центр позашкільної освіти